keywordseo

۹۸ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

از مهم ترین مزایای پرینت سه بعدی  در علوم پزشکی، می توان به باز بودن دست در ساخت تجهیزات و لوازم سفارشی و محصولات در این حوزه اشاره کرد. از دیگر کاربرد های پرینت های سه بعدی در بین بیماران و پزشک ها  می توان به ساخت نمونه های پروتزهای سفارشی و همچنین ایمپلنت ها اشاره کرد. در اتاق های عمل و لوازم و تجهیزات پزشکی و برای ساخت لوازم جانبی از پرینت سه بعدی استفاده می شود. دیگر مزیت پرینت سه بعدی کاهش پروسه جراحی در اتاق عمل و سفارش ایمپلنت ها و برای ساخت وسایل جراحی که باعث کمتر شدن زمان  بازپروری بیمار پس از عمل و هزینه هایی که به خاطر اتلاف زمان پرداخت می شود و کاهش در تولید مواد اولیه اشاره کرد که این موارد درصد موفقیت را در عمل جراحی بالا می برد. در آینده ای نزدیک تکنولوژی پرینت سه بعدی این امکان را برای جوامع پزشکی فراهم می کند که تجهیزات بیماران و دارو را خودشان در اشکال و ابعاد مختلف تولید کنند.

•    افزایش کارایی هزینه

کمتر شدن هزینه ساخت تجهیزات و ابزار و لوازم از دیگرمزیت های پرینت سه بعدی است. با این حال هنوز تولید لوازم و تجهیزات به روش سنتی دارای هزینه کمتری هستند اما در ساخت قطعت کوچک و دارای حجم پایین از پرینتر استفاده می شود که رقیب اصلی روش سنتی است. نمونه هایی که امروزه در تولید موارد پزشکی می توان آن را نام برد استفاده از آن در دندان پزشکی و اختلالات صورت و تولید ایمپلنت های با اندازه استاندارد و یا پروتزهایی که در ستون فقرات استفاده می شود با پرینت سه بعدی به آسانی میسر شده است. کسانی که در کار تولید قطعات و ابزار با حجم و اندازه پایین هستند از مهم ترین  گروه هایی هستند که عمل تولید آن قطعه با اصلاحات بیشتر به دفعات زیاد را انجام می دهند کار با پرینت سه بعدی راحت تر و به صرفه ترنسبت به دیگرروش ها برایشان انجام می شود، هستند.

•    افزایش بهره وری

واژه ی سریع در عمل پرینت سه بعدی به این دلیل استفاده می شود که یک محصول در عرض چند ساعت تولید می شود. فرزکاری و ماشین کاری وهمچنین فورج که در روش های قدیمی باعث افزایش زمان تحویل محصول می شود به صورت راحت تر و سریع تر با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی برای ساخت پروتزها و ایمپلنت ها انجام می شود. مزایای دیگر فناوری چاپ سه بعدی رزولوشن بالای آن دقت در تولید و … است که روز به روز در حال افزایش است.

  • keyword seo
  • ۰
  • ۰

دسر توت فرنگی شکلاتی، یک دسر شیک و خوشمزه است که هم خیلی سریع آماده شده و هم ایده ای متفاوت و جالب برای پذیرایی از مهمانان در جشن تولد می باشد؛ بخصوص اگر اکثر مهمانان جشن تولد شما کودکان هستند، حتما از این دسر سالم و خوشمزه برای پذیرایی از آنان استفاده نمایید. در بیشتر مهمانی ها وجشن تولدها، از تنقلات آماده مانند: چیپس، پفک و .... که تهدیدی جدی برای سلامت کودک است، برای پذیرایی از مهمانان و تزیین میز جشن تولد استفاده می شود.
اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که از انواع میوه های فصل برای پذیرایی از مهمانان کوچولو در جشن تولد استفاده نمایید و برای اینکه هم کودکان را به خوردن این میوه ها علاقه مند کرده و هم جلوه و زیبایی میز جشن تولد را چندین برابر کنید آنها را بصورت خلاقانه تزیین نمایید. میوه های شکلاتی از آن دسته از ایده های خلاقانه برای تزیین میز جشن تولد است که بخاطر طعم شکلاتشان، کودکان به خوردن آنها تمایل زیادی دارند. فرقی نمی کند که از چه تم تولدی برای تزیین جشن تولد استفاده کرده اید؛ دسر توت فرنگی شکلاتی میز جشن تولد شما با هر تم تولدی که باشد را شیک و رویایی می کند. ما می توانیم با درست کردن یک دسر سریع و خوشمزه علاوه بر فراهم کردن یک عصرانه سالم و مغذی برای کودکانمان، میزبانی منحصربفردی نیز از مهمانان داشته باشیم. 

  • keyword seo
  • ۰
  • ۰
اجاره خانه مبله کوتاه مدت دو خوابه مبله لوکس و تمیز که در ملاصدرا خیابان شیرازی شمالی واقع است

قبل از اجاره واحد مبله دو خواب ملاصدرا خیابان شیرازی شمالی توضیحات زیر در شناخت بیشتر محل این آپارتمان مبله یاری رسان است:

واحد آپارتمانی که حضور شما هموطنان گرامی معرفی گشته است چند روزی است که کلید خورده و از لحاظ امکانات رفاهی و تمیزی به جرات و با مقایسه می توان گفت یک سر و گردن از بهترین آپارتمان های اجاره ای تهران بالاتر است.خلاصه وار از ویژگی های قابل بیان این آپارتمان و واحدهایش دارا بودن سیستم گرمایش سقفی است.همچنین واحدی که در نظر شما قرار گرفته هر اتاق به طور مجزا دارای سیستم گرمایش و سرمایش است.آشپزخانه گرم و سرد و همچنین کمدهای بزرگ, آسانسور, پارکینگ, وسایل و لوازم نو منزل و چیدمان شیک و رنگ بندی مناسب از دیگر جوانب این واحد است.نکته حائز اهمیت دیگر وجود نگهبانی در آپارتمان مبله مذکور است که مکانی امن را برای شما رقم خواهد زد. 

آپارتمان مبله - اجاره آپارتمان مبله 

  • keyword seo
  • ۰
  • ۰

  • keyword seo
  • ۰
  • ۰

بچه‌ها یکی از سوژه‌های مورد علاقه‌ی مردم برای عکاسی هستند اما خوب مانند هر سوژه‌ی دیگری، آن‌ها نیز چالش‌های عکاسی خود را دارند. ما در این مطلب روش‌هایی را برای دریافت نتایج بهتر عکاسی از کودک در فضای باز معرفی می‌کنیم.

بهترین زمان روز برای عکاسی چه زمانی است؟

بهترین عکس‌های بچه‌ها نیز مانند هر کس دیگری در نور طبیعی فضاهای باز اتفاق می‌افتد. نور طبیعی و ملایم به چهره‌ی کودک، شکل طبیعی و شاداب‌تری را می‌دهد و باعث می‌شود که پوست او زیباتر و ظریف‌تر نشان داده شود. همینطور نور طبیعی سایه‌های ناملایم را از عکس دور می‌کند. فلاش زدن اغلب باعث می‌شود که بچه‌ها چشمک بزنند و عکس را خراب کنند. حتی گاها نوزادان و کودکان از این عمل ترسیده و گریه می‌کنند. همچنین فلاش به طور کلی سطح پوست را پهن‌تر نشان داده و سایه‌های لطیفی که به چهره، عمق و رئالیسم می‌دهند را از بین می‌برد.

هنگامی که به دنبال نور مناسب برای گرفتن عکس در فضاهای باز هستید، به یاد داشته باشید که نور خورشید در ظهر بسیار خشن و زننده است و سایه‌های ناخوشایندی را در عکس ایجاد خواهد کرد. بهترین زمان روز و ساعات طلایی برای عکاسی پرتره در فضای باز، صبح زود و ساعتی قبل از غروب خورشید است.

اگر شما مجبور به عکاسی در اواسط روز هستید، تعدادی روش وجود دارند که به شما برای این کار کمک خواهند کرد. اولا اینکه از نواحی که نور در آنجا به صورت مستقیم می‌تابد، خارج شوید. در عوض، محوطه‌های باز و سایه‌دار را برای عکاسی جستجو کنید. اگر مکان انتخابی شما بیش از حد تاریک باشد، می‌توانید از فلاش یا رفلکتور قابل‌حمل استفاده کنید.

بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی کودک در فضای باز چیست؟

برای اینکه بتوانید روی کودک به عنوان سوژه تمرکز کنید، بهتر است که دوربین خود را به حالت اولویت دیافراگم تنظیم کنید. دیافراگم مناسب برای شروع برابر با f5.6 است که باعث می‌شود پس زمینه از فوکوس خارج شده و کل چهره کودک در فوکوس قرار بگیرد. همینطور به طور کلی سرعت ایزو پایین‌تر، بهترین نتایج را ایجاد خواهد کرد. در وضعیت نور کم شما می‌توانید تا IOS 800 نیز بالاتر روید ولی سرعت ایزو بالاتر از این مقدار ممکن است سبب ایجاد نویزهایی در عکس پرتره شما شود.


آتلیه بارداری - آتلیه عکس بارداری - بهترین آتلیه بارداری - آتلیه کودک - آتلیه تخصصی کودک - آتلیه عکس کودک - آتلیه عکاسی کودکبهترین آتلیه کودک - آتلیه معروف کودک - آتلیه کودک سها - عکاسی نوزاد در منزل


  • keyword seo
  • ۰
  • ۰

یکی از تصورات غلط والدین در مورد دندان شیری کودکان این است که چون این دندان ها دائمی نیستند و بعد از مدتی میریزند نیاز به مراقبت ندارد.  در صورتی که دندانپزشک اطفال توصیه می کند که مراقبت های بهداشتی از دندان ها و تغذیه ای در کودکان می توانند در حفظ دندان های اصلی آن ها کمک موثری باشد. این گونه آموزشی هم برای کودکان می شود تا از دندان خود مراقبت کنند.

مورد مهمی که باعث خرابی و نامرتبی در دندان های دائمی می شود دلیلش برآن است که در حفظ و نگهداری دندان های شیری توجهی نشده است و هنگام خرابی و یا پوسیده شدن دندان های شیری به دندانپزشک اطفال مراجعه نکردند. شیشه شیر و قاشق غذا راهی برای ورود میکروب و آلودگی به دهان بچه است. دهان مادر راه دیگر انتقال میکروب است. بسیاری از مادران هنگام غذا دادن به کودک خود عادت دارند تا قبل از او غذا را مزه کنند که اگر آلودگی وجود داشته باشد به کودک منتقل می شود. 

کودکان کم سن نمی توانند از دندان خود به خوبی مراقبت کنند. آن ها روش درست مسواک زدن که باعث  شود دندان ها پوسیده نشود را نمی توانند به خوبی انجام دهند. به همین دلیل تنها مشکل رایج مربوط به دندان کودکان، پوسیدگی دندان ها آن ها است. پس به همین دلیل چون کودکان نمی توانند از دندان خود مراقبت کنند وظیفه والدین است تا مراقب دندان های آن ها باشند.

والدین باید کودک خود را هر 6 ماه یکبار نزد دندانپزشک اطفال ببرند. آن ها باید دندان فرزندشان را مسواک بزنند. زمانی که احساس میکنند دندان کودکشان در خطر پوسیدگی قرار دارد می توانند از فلوراید ( دهان شویه ) به مقدار کم استفاده نمایند.

راه دیگر پیشگیری از پوسیده شدن دندان کودکان استفاده از شیاربند در دهان آن ها است که این کار به وسیله ی متخصص دندانپزشک اطفال انجام می گیرد. بعضی مواقع هم دندانپزشک اطفال با مالیدن فلوراید از پوسیده شدن دندان کودکان جلوگیری می کند. دندانپزشک اطفال توصیه می کنند، بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی و از بین رفتن دندان کودکان، آموزش مراقبتی و بهداشتی به کودکان از دندانشان است . 

توصیه مهم دندانپزشک اطفال در تغذیه کودک

موارد دیگری که والدین می توانند از پوسیده شدن دندان کودکشان جلوگیری نمایند، نظارت داشتن آن ها بر تغذیه کودکشان و جلوگیری از مصرف زیاد مواد مضری است که برای دندان آن ها ضرر دارد. شیر دادن به کودکان از مواد غذایی است که باعث پوسیدگی دندان آن ها می شود.

مواد خوراکی مانند شکلات ها و شیرینی ها و اسنک ها  باعث افزایش پوسیده شدن دندان کودک شما می شود. دندانپزشک اطفال می تواند یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش دریافت مواد پوسیده زا، با توجه به جنبه های اصلی مواد غذایی به شما ارائه دهد. حذف کربوهیدرات ها و کاهش مصرف اسنک ها و نوشیدنی ها و خوراکی های شیرین و چسبناک باعث اصلاح الگوی مصرفی مواد غذایی کودکان می شود. بهتر است  وعده های غذایی کودکان به 3 وعده اصلی و 3 میان وعده در روز محدود شود. از خوراکی هایی که ساکارز دارند به کودکان جلوگیری شود. والدین سعی کنند تعداد دفعات مصرف شیرینی و شکلات به کودکان را به یک بار در هفته محدود نمایند.

دندانپزشک اطفال - دندانپزشک کودکان 


  • keyword seo
  • ۰
  • ۰

چند ایده جالب و نکات مهمی که باید در مورد عکس ماهگرد نوزاد بدانید

اولین سال تولد کودک شما شگفت انگیزترین تغییر و تحول شما به شمار می رود. سرعت تغییرات در این یک سال به حدی بالاست که نمی توان تصورش را کرد. اهمیت عکس ماهگرد نوزاد از همین سرعت تغییرات ناشی می شود. رنگ پوست، رنگ و مدل موها، چشم ها و حتی قیافه هر ماه کاملا با ماه قبل تفاوت کرده است. ثبت این جذابیت ها در لحظه می‌تواند تا سال‌ها جزئیات نوزاد را در ذهن پدر و مادر زنده نگه دارد.

علاوه بر این، همیشه اولین ها برای همه جالب هستند. تا به خودتان بیایید نوزاد بزرگ شده و در کنار شما صحبت می کند، راه می رود، غذا می خورد، می خندد و دیگر مجالی برای ثبت لحظات زیبای قبل از یک سالگی نیست. بنابراین ثبت اولین های یک نوزاد می تواند وسوسه انگیز باشد.

شاید بهترین زمان بندی برای ثبت جزئیات قبل از یک سالگی نوزاد ماه به ماه باشد. نوزاد در ماه های اول زندگی در هر ماه تغییر و توانایی ویژه ای را کسب می کند. به صورت کاملا مختصر تغییرات نوزاد تا یک سالگی را برایتان گرد آورده ایم تا در ثبت عکس ماهگرد نوزادخود از آن ها استفاده کنید.

عکس ماهگرد نوزاد بهترین ایده برای ثبت خاطرات لحظه به لحظه

دو ماهگی

اغلب نوزادان از ماه دوم شروع به خندیدن می کنند. لبخند نوزاد یکی از زیباترین و مهم ترین عناصر عکس نوزاد است. می توانید با رعایت پس زمینه مناسب، ایجاد هارمونی و استفاده از ژست عکس نوزاد صحیح تصویری خارق العاده ثبت کنید. بخصوص که معمولاً بهترین زمان برای عکاسی نوزاد را دو ماه اول زندگی او می دانند. در این مدت واکنش های نوزاد کمتر است. بنابراین خیلی راحت تر می توانید با او کار کنید. هرچند در این برهه رعایت ایمنی نوزاد بسیار حائز اهمیت است.


آتلیه بارداری - آتلیه عکس بارداری - بهترین آتلیه بارداری - آتلیه کودک - آتلیه تخصصی کودک - آتلیه عکس کودک - آتلیه عکاسی کودکبهترین آتلیه کودک - آتلیه معروف کودک - آتلیه کودک سها - عکاسی نوزاد در منزل

  • keyword seo
  • ۰
  • ۰

13 روش بامزه و ارزان برای برگزاری جشن تولد کودکتانآیا تابحال به این فکر کرده اید که چگونه می توان با صرف کمترین هزینه و یا حتی بدون صرف هیچ هزینه ای یک جشن تولد خاطره انگیز برای کودک خود برگزار کنید؟
برگزاری جشن تولدی به یادماندنی و باشکوه برای کودکتان، حتما مستلزم هزینه های زیاد نیست؛ شما می توانید تنها با کمی خلاقیت یک جشن سورپرایز تولد با تم تولد مورد علاقه کودکتان برگزار کنید.
ما در اینجا 13 ایده خلاقانه برگزاری جشن تولد را به شما معرفی می کنیم تا با هزینه ی کم یا حتی بصورت کاملا رایگان یکجشن تولد به یادماندنی برای کودک خود داشته باشید، تولدی که هم کودکتان از آن لذت ببرد و هم خاص و متفاوت باشد.
پس با ما همراه باشید :
1. روز را با آماده کردن یک صبحانه ویژه تولد آغاز کنید؛
اگر امکانش است کمی زودتر بیدار شوید و صبحانه موردعلاقه کودکتان را آماده کنید و یا اگر کودکتان علاقه مند است از او برای آماده کردن صبحانه کمک بگیرید.
همچنین می توانید برای تزیین میز صبحانه از شمع و ظروف پذیرایی رنگی استفاده کنید.
طرز تهیه انواع پنکیک و کیک تولد را در اینجا مشاهده نمایید.
2. زمانی را که در مدرسه و یا مهدکودک سپری می کند؛ اتاقش را با بادکنک های فویلی یا بادکنک های هلیومی پر کنید
می توانید از نوارها، پرچم ها یا ریسه های رنگی هم برای تزیین اتاق کودک و راهروی منتهی به اتاقش هم استفاده کنید.
انواع بادکنک های فویلی تم تولد را در اینجا مشاهده نمایید.
3. صبح خیلی زود، زمانی که کودکتان هنوز خواب است، تعدادی بادکنک معمولی و رنگی را به یک اندازه باد کنید و کف اتاق یا آشپزخانه را با آنها تزیین نمایید.
این می تواند یک سورپرایز تولد بامزه برای کودکتان باشد و حسابی غافلگیرش کند.
اینجا را کلیک کنید و انواع بادکنک خالدار و بادکنک های رنگی را مشاهده نمایید.
4. عبارت "تولدت مبارک" را با کرم اصلاح، ماژیک و یا هر وسیله دیگری بر روی آینه اتاق خواب یا پنجره اتاقش بنویسید.
5. یک یادداشت یا کارت تولدت مبارک سورپرایز کننده در ظرف ناهار کودک، کوله پشتی اش و یا جیب کتش قرار دهید و به او بگویید که چقدر دوستش دارید.
6. کارهایی را که از قبل برای امروز برنامه ریزی کرده بودید را اعلام کنید؛
مثل یک مسافرت و یا هر کاری که آنها مایل بودند یک روزی انجامش بدهند، حتی اگر شما می خواستید درهر صورت آن کار را برایشان انجام دهید ولی باز هم بگویید که این یک هدیه ویژه تولد اوست.
این یک ایده خلاقانه برای برگزاری جشن تولد کودکتان است.
7. اگر چیزی در فکرش وجود داشته که هنوز موقعیت انجامش برای او فراهم نشده مثل: داشتن یک حیوان خانگی و یا اضافه کردن پول تو جیبیش، این کار را برایش انجام دهید و آشکارا به او بگویید که برای انجام این کار چقدر زمان گذاشته اید؛
مثلا ما به پسرمان گفتیم که وقتی او خواب بود برای فراهم کردن چیزی که او می خواست یک ساعت زمان گذاشته ایم تا بتوانیم این کار را برایش انجام دهیم چون خواسته ها و تمایلاتش برای ما اهمیت زیادی دارد.
8. آلبوم مخصوص جشن تولد کودک بسازید:
چند تا عکس زیبا، خنده دار، بامزه و خانوادگی در این روز بزرگ با کودکتان بیندازید و آنها را در آلبوم دیجیتال و یا کاغذی نگه دارید تا همیشه در دسترس باشد. این کار را هرسال انجام دهید و آلبوم مخصوص جشن تولد کودکتان را بسازید.
9. در زمان دقیق تولد کودکتان، جشن تولدش را برگزار نمایید.
همانطور که اگر سال تحویل در نیمه شب باشد بیدار می شوید، تبریک می گویید و شیرینی تعارف می کنید برای کودکتان هم این کار را انجام دهید.
و خاطره ی روزی که متولد شدند را برایشان تعریف کنید: عکسهای لحظه تولد و سالهای بعدش را مرور کنید، کارتهای تبریکی را که هنوز نگه داشته اید دوباره بخوانید، شروع به تعریف خاطرات خنده دار کنید: (مثلا چطور بابا کلیدهای خودش را در زمان برف و بوران در ماشین جا گذاشت)، و کم کم تعریف خود را به نقطه عطف زندگیش بکشانید و با هیجان اولین روز مدرسه رفتنش یا هر موقعیت خاص دیگری را تشریح کنید و احساسات خود را برایش بیان کنید. اجازه دهید احساسات شما را درک کند و بداند که چقدر برای شما ارزشمند است.
10. هر سال یک نامه تولد برایش بنویسید:
برایش بنویسید که چگونه شاهد بزرگ شدن و تغییر کردنش بودید، و اینکه چرا او اینقدر خاص و دوست داشتنی است، اگر کودکتان برای درک و حفظ این نامه ها به اندازه کافی بزرگ نشده است، آنها را نگه دارید تا بعدها به دستش برسانید. هیچ چیز برای یک کودک مهم تر از دوست داشته شدن نیست، شما اگر به کودکتان تحت هر شرایطی حس دوست داشتنی بودن را بدهید در افزایش اعتماد به نفس او در آینده نقش موثری را ایفا کرده اید.
این می تواند بهترین هدیه تولد برای کودکتان باشد.
11. هر سال به مناسبت جشن تولد کودکتان کتاب هایی را که نمی خواند و اسباب بازی هایی را که از آنها استفاده نمی کند را به خیریه ببخشید.
اجازه دهید کودکتان اموال و متعلقات خود را به آسانی ببخشد، به او بگویید با این کار هم لذت داشتن کتاب ها و اسباب بازی را به کودکان دیگر می بخشی و هم جا را برای ورود هدیه های تولدت باز می کنی. با این کار حس ارزشمند بودن، بخشش و موثر بودن در جامعه را به کودکان خود می بخشید.
شما همچنین به او می فهمانید که بزرگ شده و حس مسئولیت پذیری در قبال خانواده و جامعه را در وی افزایش می دهید.
12. اگر کودکتان به شخصیت کارتونی خاصی علاقمند است، شما می توانید از انواع تزیینات تولد و ظروف پذیرایی تم تولدرایگان این شخصیت کارتونی استفاده نمایید.
جهت مشاهده و دانلود انواع تم تولد رایگان، اینجا را کلیک کنید.
13. در این روز اجازه انتخاب به کودکتان بدهید:
بگذارید شام تولد به سلیقه او انتخاب شود و یا هر کار دیگری که دوست داشته در زمان تولدش انجام دهد، را انجام دهد. (مثلا می تواند بیشتر بیدار بماند )

  • keyword seo
  • ۰
  • ۰

به دلیل تشابه اجزا تشکیل دهنده این نوع از پرینتر های سه بعدی با ماشینهای CNC مرسوم (قطعاتی نظیر؛ سروو موتور ، داریور و بردهای کنترلی ) و تولید انبوه این قطعات ، به سرعت هزینه ساخت این پرینتر ها کاهش یافته و امروزه به عنوان محبوبترین و مقرون به صرفه ترین روش پرینت سه بعدی رواج یافته است . از مزایای این روش هزینه پائینتر دستگاهها ، مواد مصرفی و هزینه تمام شده بهای خدمات نسبت به دیگر روشهای پرینت سه بعدی است و نیز تنوع بالای مواد مصرفی و بکارگیری همزمان دو یا چند ماده با رنگها و خواص مکانیکی متفاوت و استحکام قابل قبول قطعات تولیدی حاصله می باشد ، ولیکن به لحاظ همجوشی پیوند میان لایه ها تنها به کمک حرارت و نیروی جاذبه و عدم وجود قالب تزریق که موجب فشردگی همزمان کل مذاب محصور شده در قالب تزریق می گردد ، نمی توان انتظار استحکام برابر با روش ریخته گری تزریق پلاستیک را داشت . در میان انواع روشهای پرینت سه بعدی این روش یکی از زمانبر ترین روشهای پرینت سه بعدی می باشد . از دیگر معایب این روش اثر باقیمانده گوشه های گرد مفتولی شکل انباشته شده بروی هم در محال اتصال دو لایه می باشد که خطوطی بروی جسم تولید شده پدیدار می نماید که بسته به ضخامت لایه بندی و کیفیت اجزاء پرینتر سه بعدی متغیر است. البته با ایجاد عملیات پرداخت نهائی در بعضی از احجام هندسی می توان این خطوط نا خواسته را از قطعه زدود . که نمونه هائی از این قطعات که بصورت کاملا صیقلی توسط طراحی و ساخت ایده آل تولید گردیده و در گالری سایت com.پرینت۳بعدی.www قابل مشاهده است .
انواعی از پرینتر های سه بعدی بر مبنای این تکنولوژی توسعه یافته که در صنایع مختلف به خدمت گرفته شده که در زیر به نمونه هائی از آن اشاره می گردد .
۱- پرینتر های مواد غذائی که در آن بجای استفاده از مواد ترمو پلاستیک از مواد غذائی برای ساخت انواع کیک و شکلات و دیگر خوراکیها جهت تولید انواع خوراکیها با طرحهای ۳ بعدی سفارشی و بدیع استفاده می گردد .
۲- پرینتر های ساختمانی که با حذف گرم کن نازل در ابعاد بزرگ ساخته شده و با استفاده از مصالح ساختمانی اقدام به ساخت سازه های معماری می نماید . لازم به ذکر است هم اکنون در کشور امارات شهر جدیدی با بهره گیری از این تکنولوژی در حال ساخت است .
۳- نوعی از پرینتر های فلزی که با افزایش توان حرارتی نازل در دماهای بالای مورد نیاز ذوب فلزات و بهره مندی از نازلهای سرامیکی اقدام به ساخت قطعات فلزی می نماید .
کاربردهای مختلف این تکنیک در ساخت ماکتهای پیچیده معماری که به لحاظ پیچیده تر شدن طرحهای معماری و استفاده از منحنیهای پیچیده ، دیگر با روشهای سنتی ساخت ماکت و ماکت سازی با ورقه های پلکسی و برش لیزر میسر نمیباشد متداول گردیده است ، نمونه سازی سریع اولیه یا پروتو تایپ که جهت بررسی ظاهری ، عملکرد و استحکام قطعات طراحی شده قبل از صرف هزینه سنگین قالب سازی صورت می پذیرد ، ساخت قطعات یدکی پلاستیکی کم تیراژ بدون نیاز به صرف هزینه قالب سازی ، طراحی و ساخت مدلهای ریخته گری ، ساخت احجام هنری ، ساخت قالب سیلیکونی ، ساخت مجسمه های سه بعدی ازچهره افراد ( سلفی سه بعدی ) ، خلق ابزار و لوازم ابداعی از مرحله طراحی تا تحقق اجرائی محصول ، در کمترین زمان امروز متداول و به لحاظ سرعت و کیفیت بالا جایگزین روش های قدیمی گردیده است . قابلیتهائی که روشهای پرینت سه بعدی در اختیار این نسل گذاشته در مواردی منجر به خلق آثاری گردیده که با دیگر روشهای تولیدی قابل دسترسی نبوده و دریچه ای را جهت تسریع پیشرفت تکنولوژی در اختیارمان قرار داده است . کارشناسان طراحی و ساخت ایده آل کلیه خدمات فوق الذکر را برای شما عزیزان فراهم نموده و ایده های شما را سریعتر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنند. کافیست با ما در ارتباط باشید .

  • keyword seo
  • ۰
  • ۰

آشنایی با روش های مختلف و معمول ترجمه مقاله لازمه ی این است که اهمیت ترجمه را بدانید. زمانی که با این موارد اولیه آشنایی پیدا کردید می توانید بفهمید که کار ترجمه مقاله به صورت تخصصی چگونه صورت می گیرد. برای انجام ترجمه هرچه بهتر و پیدا کردن بهترین معنی برای یک لغت  باید راه و روش و شیوه ترجمه را یاد گرفت . مسلما مترجمینی که برای ترجمه مقاله به کار گرفته می شوند با این راه و روش های معمول و بسیار کاربردی آشنا هستند.

مثلا مترجم برای یافتن واژه نظیر مانند cat  برای ترجمه کردن  در مقاله چه ترجمه ای را انتخاب می کند؟  فقط کافیه این کلمه ساده را وارد مترجم آنلاین یا Dictionary بکنید تا با چندین مورد از ترجمه آن روبه روشوید و با آن آشنا شوید.

 گام اول: قدم اول این است که یه مترجم خود را به عنوان یک انگلیسی زبان بداند و تسلط به زبان محلی و یا هر ملیت دیگر داشته باشد تا بتواند آن متن را به انگلیسی به فارسی یا فارسی به انگلیسی ترجمه کند. مردم انگلیسی زبان تنها با استفاده از جمله بندی مناسب و موقعیت دستوری زبانی و بافت گفتگو به ایجاد جمله می پردازند.

گام دوم: در قدم دوم باید با چالش موقعیت رو به رو شویم. زمانی این چالش به وجود می آید که شخصی که در موقعیت دیگر قرار دارد از کلمه ای استفاده می کند که ما تصور می کردیم این کلمه کاربرد دیگری دارد. یک مترجم متخصص همیشه به این موضوع توجه دارد چرا که در زبان مادری خودمان(فارسی) همین موضوع صدق می کند.

گام سوم: در قدم بعدی مترجم به اصطلاعات روزمره ای که در میان مردم باب است توجه دارد. گاهی وقت ها به عبارات و کلماتی ناآشنایی در ترجمه مقالات روبه خواهند شد که مترجمان در این زمینه باید حرفه ای و کارآزموده باشند.

پس گام هایی که تا الان در ترجمه مقاله عنوان شد، توجه داشتن به کلمات عامیانه و چالش موقعیت و یافتن کلمات مشابه افراد بومی بود. سایر گام ها عبارتند از:

گام چهارم: توجه به این که در هر کشور از زبان های دیگر هم استفاده می شود بسیار مهم است. مثلا ممکن است  واژه هایی در زبان انگلیسی وجود داشته باشد که انگلیسی نبوده و عبری بوده و در ترجمه مقاله با این موضوع مواجه شویم. با این حال ممکن است به کلمات لاتین در ترجمه مقاله و خصوصا متن های تخصصی برخورد کنیم. می توان این واژه ها را که در متن وجود دارد را در دیکشنری پیدا کرد اما یک مترجم حرفه ای که کار ترجمه مقاله خود را به آن می سپارید با احتیاط عمل میکند.

گام پنجم: به فرم و نوع شکل گیری عبارات دقت کنید. ساخت عبارت های بلند و نوع ترکیب جمله ها در هر ترجمه مقاله ای فرق می کند. مثلا در زبان انگلیسی  سعی شده است جملات به صورت کوتاه باشند و این امر در نوشتاری فرق می کند ولی در زبان یونانی باید به بلند تر بودن جمله در ترجمه مقاله دقت کرد.

امروزه به دلیل ارتباط گسترده ای که میان جوامع و سازمان ها و تشکل ها در دنیا برقرار است ترجمه مقاله ابزار مهم و حرفه ای برای این کار می باشد. کسانی که دوره ترجمه را گذرانده اند می توانند از این فن استفاده کنند یا حتی می توانند اگر تحصیلاتی در این مورد ندارند با تست های جامعی که از آن ها  گرفته می شوند در این کار موفق شوند.

گام ششم: از ترجمه مقاله به صورت کلمه به کلمه خودداری کنید، مگر در شرایط استثناء که بخواهند مقاله را به صورت خاص ترجمه کنید. بازگرداندن هر لغت و اصطلاح در ترجمه مقاله  به دلیل وجود زبان های گوناگون در دنیا در ترجمه مقاله امکان پذیر نیس  به همین دلیل  ترجمه تحت اللفظی به مترجمان توصیه نمی گردد.

گام هفتم: خلاصه کردن معنی کلمات در دیکشنری. استفاده از دیکشنری و فرهنگ لغت برای پیدا کردن معنایی مختلف برای یک واژه مناسب است اما یک مترجم حرفه ای  قبل از این که از فرهنگ لغت استفاده کند قسمت های دیگر جمله را می خواند  و مفهوم آن را حدس می زند. استفاده از ترجمه معادل و پویا  برای یافتن بهترین معنی در ترجمه مقاله مناسب است.

گام هشتم: کپی از متن ترجمه مقاله در زبان مقصد. فرآیند ترجمه پس از اتمام به کسی که مترجمی ارشد خوانده است فرستاده می شود  تا اصلاح گردد و خطاهای آن گرفته شود. بعد از که این کار ترجمه مقاله به پایان رسید باید از آن متن کپی گرفت.

گام نهم: تطبیق متن ترجمه شده با متن اصلی. دقت شود متن به صورت کامل ترجمه شده و پس از بررسی آن دقت گردد که بخشی در آن جاانداخته نشده و چیزی اضافه نشده باشد.

گام دهم:
قدم دهم کنترل کیفیت متن ترجمه شده می باشد. این مرحله همان کپی ترجمه مقاله است. موارد زیر در کنترل کیفیت ترجمه مقاله مورد بررسی قرار می گیرد:

• متنی که در ترجمه مقاله نوشته می شود دارای فونت مناسب باشد.
• قسمت سرصفحه و پاصفحه متن مشابه متن اصلی باشد.
• متن دارای غاط املایی یا Spelling نباشد
• حاشیه و صفحه بندی طبقی سفارشی که در ترجمه مقاله شده است انجام گیرد.

گام آخر:
پس از فرآیند قالب بندی ترجمه مقاله اشباهات موجود در آن به صورت Comment در پایین متن درج شود و مترجم مقاله باید اشتباهات را اصلاح کند و در آخر متن ترجمه شده برای تحویل دادن به مشتری آماده است.


سایت ترجمه - ترجمه تخصصی - ترجمه مقاله 

  • keyword seo