keywordseo

  • ۰
  • ۰

بچه‌ها یکی از سوژه‌های مورد علاقه‌ی مردم برای عکاسی هستند اما خوب مانند هر سوژه‌ی دیگری، آن‌ها نیز چالش‌های عکاسی خود را دارند. ما در این مطلب روش‌هایی را برای دریافت نتایج بهتر عکاسی از کودک در فضای باز معرفی می‌کنیم.

بهترین زمان روز برای عکاسی چه زمانی است؟

بهترین عکس‌های بچه‌ها نیز مانند هر کس دیگری در نور طبیعی فضاهای باز اتفاق می‌افتد. نور طبیعی و ملایم به چهره‌ی کودک، شکل طبیعی و شاداب‌تری را می‌دهد و باعث می‌شود که پوست او زیباتر و ظریف‌تر نشان داده شود. همینطور نور طبیعی سایه‌های ناملایم را از عکس دور می‌کند. فلاش زدن اغلب باعث می‌شود که بچه‌ها چشمک بزنند و عکس را خراب کنند. حتی گاها نوزادان و کودکان از این عمل ترسیده و گریه می‌کنند. همچنین فلاش به طور کلی سطح پوست را پهن‌تر نشان داده و سایه‌های لطیفی که به چهره، عمق و رئالیسم می‌دهند را از بین می‌برد.

هنگامی که به دنبال نور مناسب برای گرفتن عکس در فضاهای باز هستید، به یاد داشته باشید که نور خورشید در ظهر بسیار خشن و زننده است و سایه‌های ناخوشایندی را در عکس ایجاد خواهد کرد. بهترین زمان روز و ساعات طلایی برای عکاسی پرتره در فضای باز، صبح زود و ساعتی قبل از غروب خورشید است.

اگر شما مجبور به عکاسی در اواسط روز هستید، تعدادی روش وجود دارند که به شما برای این کار کمک خواهند کرد. اولا اینکه از نواحی که نور در آنجا به صورت مستقیم می‌تابد، خارج شوید. در عوض، محوطه‌های باز و سایه‌دار را برای عکاسی جستجو کنید. اگر مکان انتخابی شما بیش از حد تاریک باشد، می‌توانید از فلاش یا رفلکتور قابل‌حمل استفاده کنید.

بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی کودک در فضای باز چیست؟

برای اینکه بتوانید روی کودک به عنوان سوژه تمرکز کنید، بهتر است که دوربین خود را به حالت اولویت دیافراگم تنظیم کنید. دیافراگم مناسب برای شروع برابر با f5.6 است که باعث می‌شود پس زمینه از فوکوس خارج شده و کل چهره کودک در فوکوس قرار بگیرد. همینطور به طور کلی سرعت ایزو پایین‌تر، بهترین نتایج را ایجاد خواهد کرد. در وضعیت نور کم شما می‌توانید تا IOS 800 نیز بالاتر روید ولی سرعت ایزو بالاتر از این مقدار ممکن است سبب ایجاد نویزهایی در عکس پرتره شما شود.


آتلیه بارداری - آتلیه عکس بارداری - بهترین آتلیه بارداری - آتلیه کودک - آتلیه تخصصی کودک - آتلیه عکس کودک - آتلیه عکاسی کودکبهترین آتلیه کودک - آتلیه معروف کودک - آتلیه کودک سها - عکاسی نوزاد در منزل


  • ۹۶/۰۸/۳۰
  • keyword seo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی