keywordseo

  • ۰
  • ۰

یکی از تصورات غلط والدین در مورد دندان شیری کودکان این است که چون این دندان ها دائمی نیستند و بعد از مدتی میریزند نیاز به مراقبت ندارد.  در صورتی که دندانپزشک اطفال توصیه می کند که مراقبت های بهداشتی از دندان ها و تغذیه ای در کودکان می توانند در حفظ دندان های اصلی آن ها کمک موثری باشد. این گونه آموزشی هم برای کودکان می شود تا از دندان خود مراقبت کنند.

مورد مهمی که باعث خرابی و نامرتبی در دندان های دائمی می شود دلیلش برآن است که در حفظ و نگهداری دندان های شیری توجهی نشده است و هنگام خرابی و یا پوسیده شدن دندان های شیری به دندانپزشک اطفال مراجعه نکردند. شیشه شیر و قاشق غذا راهی برای ورود میکروب و آلودگی به دهان بچه است. دهان مادر راه دیگر انتقال میکروب است. بسیاری از مادران هنگام غذا دادن به کودک خود عادت دارند تا قبل از او غذا را مزه کنند که اگر آلودگی وجود داشته باشد به کودک منتقل می شود. 

کودکان کم سن نمی توانند از دندان خود به خوبی مراقبت کنند. آن ها روش درست مسواک زدن که باعث  شود دندان ها پوسیده نشود را نمی توانند به خوبی انجام دهند. به همین دلیل تنها مشکل رایج مربوط به دندان کودکان، پوسیدگی دندان ها آن ها است. پس به همین دلیل چون کودکان نمی توانند از دندان خود مراقبت کنند وظیفه والدین است تا مراقب دندان های آن ها باشند.

والدین باید کودک خود را هر 6 ماه یکبار نزد دندانپزشک اطفال ببرند. آن ها باید دندان فرزندشان را مسواک بزنند. زمانی که احساس میکنند دندان کودکشان در خطر پوسیدگی قرار دارد می توانند از فلوراید ( دهان شویه ) به مقدار کم استفاده نمایند.

راه دیگر پیشگیری از پوسیده شدن دندان کودکان استفاده از شیاربند در دهان آن ها است که این کار به وسیله ی متخصص دندانپزشک اطفال انجام می گیرد. بعضی مواقع هم دندانپزشک اطفال با مالیدن فلوراید از پوسیده شدن دندان کودکان جلوگیری می کند. دندانپزشک اطفال توصیه می کنند، بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی و از بین رفتن دندان کودکان، آموزش مراقبتی و بهداشتی به کودکان از دندانشان است . 

توصیه مهم دندانپزشک اطفال در تغذیه کودک

موارد دیگری که والدین می توانند از پوسیده شدن دندان کودکشان جلوگیری نمایند، نظارت داشتن آن ها بر تغذیه کودکشان و جلوگیری از مصرف زیاد مواد مضری است که برای دندان آن ها ضرر دارد. شیر دادن به کودکان از مواد غذایی است که باعث پوسیدگی دندان آن ها می شود.

مواد خوراکی مانند شکلات ها و شیرینی ها و اسنک ها  باعث افزایش پوسیده شدن دندان کودک شما می شود. دندانپزشک اطفال می تواند یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش دریافت مواد پوسیده زا، با توجه به جنبه های اصلی مواد غذایی به شما ارائه دهد. حذف کربوهیدرات ها و کاهش مصرف اسنک ها و نوشیدنی ها و خوراکی های شیرین و چسبناک باعث اصلاح الگوی مصرفی مواد غذایی کودکان می شود. بهتر است  وعده های غذایی کودکان به 3 وعده اصلی و 3 میان وعده در روز محدود شود. از خوراکی هایی که ساکارز دارند به کودکان جلوگیری شود. والدین سعی کنند تعداد دفعات مصرف شیرینی و شکلات به کودکان را به یک بار در هفته محدود نمایند.

دندانپزشک اطفال - دندانپزشک کودکان 


  • ۹۶/۰۸/۳۰
  • keyword seo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی