keywordseo

  • ۰
  • ۰

نمک طعام یا نمک خوراکی یک ترکیب شیمیایی بر پایه کلرید سدیم NaCl و از خانواده ی نمک های شیمیایی می باشد. منابع تامین کریستال های نمک در طبیعت ، معادن نمک و آب دریا می باشد به طوری که در هر لیتر از آب های آزاد در اقیانوس ها ، 35 گرم نمک وجود دارد. نمک یک ماده پایه ای برای زندگی بوده و طعم شوری از جمله طعم های اصلی غذا ها می باشد و همچنین نمک سود کردن یکی از روش های باستانی و پر طرفدار در نگهداری طولانی مدت مواد غذایی است. تولید نمک از آب دریا ها از طریق خشکاندن آب در سواحل کم عمق انجام می شود ولی روش اصلی برای تولید نمک خوراکی در کارخانه های تولید نمک می باشد. 

چگونگی تولید و تهیه نمک خوراکی

تولید جهانی نمک در حدود 264 میلیون تن است که تنها در حدود 7 تا 17 درصد آن به صورت نمک خوراکی یا نمک طعام می باشد. روش سنتی تولید نمک خوراکی از طریق خشک کردن آب دریا ها است اما در سال های اخیر برای تصفیه و خالص سازی نمک خوراکی ، با پیشرفت تکنولوژی از روش تبلور مجدد با استفاده از وکیوم (خلاء) استفاده می شود. طی این روش ، محلولی از آب نمک اشباع تهیه می شود و با استفاده از مواد شیمیایی خاصی ، ناخالصی های آن همچون کلسیم و منیزیم ته نشین شده و با استفاده وکیوم و حرارت ، آب نمک را تبخیر می کنند. در طریق لوله هایی ، این بخار به دستگاه کریستالایزر منتقل شده و به صورت بلور های مکعبی شکل بازسازی می شود. از این طریق می توان کلیه آلودگی ها به خصوص یون های مضر ، گرد و خاک و فلزات سنگین را که برای سلامت انسان زیان آور است از نمک حذف کرد.

سود پرک - اسید هیومیک

  • ۹۶/۰۸/۰۱
  • keyword seo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی