keywordseo

  • ۰
  • ۰

مهم ترین اصولی که در ترجمه یک متن باید رعایت شود توجه به محتوای آن است. ترجمه هر متنی با موضوعات مختلف اعم از ادبی، تاریخی و علمی با هم فرق می کند. نوع ترجمه به این که آیا کتاب است یا مقاله هم به ترجمه اثر میگذارد. ازپرکارترین ترجمه ها ترجمه مقاله دانشجویی می باشد که هر دانشجو در هر مقطع تحصیلی با آن مواجه می شود. بهتر است دانشجویان خود به ترجمه متن خود بپردازند تا به آن متن تسلط کافی پیدا کنند اما بعضی ها به دلیل نداشتن دانش کافی در آن زبان و یا نداشتن وقت این کار را به مترجم مقاله محول می کنند. اما دانشجو باید این موضوع را در نظر داشته باشد که ترجمه مقالات دانشجویی چه ویژگی هایی دارد؟

 1-کیفیت بالای یک ترجمه از موردای مهم در ترجمه مقالات دانشجویی می باشد. مترجم مقاله این موضوع را باید در نظر داشته باشد که استفاده از شیوه حذف و اضافه یا شیوه های فنی دیگر که در حالت عادی در ترجمه استفاده می شود نباید در ترجمه مقالات دانشجویی استفاده گردد. به دلیل این که دانشجو از این مقاله در پروژه تحقیقی خود یا حتی درس استفاده می کند که مترجم مقاله با حذف آن قسمت ممکن است همان نکته اصلی را حذف کرده باشد.

2-از ویژگی های دیگر ترجمه مقالات دانشجویی می توان به تحویل به موقع و هزینه کم آن اشاره کرد. دو موردی که ذکر شد برای دانشجو از اهمیت بالایی برخوردار است به دلیل که توانایی پرداخت بالایی برای ترجمه ندارد و از طرفی می خواهد ترجمه اش در مدت کوتاه تحویل گردد.

3-پشتیبانی از ترجمه مقالات دانشجویی. زمانی که متن نیاز به ویرایش دارد باید مترجم مقاله آن را ویرایش کند و دانشجو زمانی که ترجمه را تحویل گرفته آن را مطالعه نموده و به استاد خود تحویل می دهد، مترجم مقاله باید این ضمانت را به دانشجو بدهد که متن ترجمه شده در صورت اشتباه یا نقصی بدون در نظر گرفتن هزینه اضافی آن را اصلاح می کند.

سایت ترجمه - ترجمه تخصصی -ترجمه مقاله 

  • ۹۶/۰۹/۰۷
  • keyword seo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی